Tere tulemast EMTA etenduskunstide magistrandi maailma, kus mängimine on võtmeks kontrolli saavutamisel kaose üle teatris. Siin õpib järgmine põlvkond andekaid etenduskunstnikke kunsti ja eneseväljenduse piire kompama, luues samal ajal unikaalseid teatrielamusi. Meie programm pakub praktilist kogemust, teoreetilist arusaama ning loomingulist vabadust, mis aitab kasvatada tõeliselt professionaalseid ja enesekindlaid artiste. Kui soovid avastada teatri võlumaailma ja õppida kunsti tipptasemel, siis on EMTA just sinu jaoks. Tule ja saa osa meie põnevast teatrikogukonnast!
Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias algas rahvusvaheline kaasaegsete etenduskunstide festival Manifestal, kus oma lõputöödega astuvad publiku ette EMTA etenduskunstide magistrandid üheteistkümnest riigist. Esimesena jõuab publiku ette Austraaliast pärit Jennifer Baggi töö pealkirjaga “Pall on elu”.
Kolme kuu jooksul antakse 60 etendust, toimuvad töötoad, loengud, arutelud ning kohtumised publiku, kuraatorite ja produtsentidega. Kõik lavastused on sündinud just selle festivali jaoks. Esimesena jõuab publiku ette Austraaliast pärit Jennifer Baggi töö pealkirjaga “Pall on elu”, mida mängitakse sel nädalal neli korda EMTA black box’is.
“Oleme noortena selles eas, kus meid iga päev pommitatakse tohutu info hulgaga,” sõnas EMTA etenduskunstide magistrant Jennifer Bagg. “Me otsustasime keskenduda ühele objektile – pallile, see on mängimisele ja mängule. See on üks viis püüda saavutada kontrolli kaose üle. Sellega töötades me uurime, kas on parem lihtsalt kaosele alla vanduda ja kuivõrd sa üldse saad seda kontrollida, kui see on pall, millega töötada on väga keeruline, aga ka väga huvitav.”
“Me püüdsime tegeleda sellega, et millised on mängu reeglid, ja mõnes mõttes viia kokku eluga, et millised on elu reeglid,” rääkis Baggi lavastuses kaasa tegev Elo Järv. “Üks harjutus, mis me prooviprotsessis tegime oli see, et me mängisime mängu, aga me ei teadnud, mis on reeglid. Selle mängu käigus me püüdsime etendajatega leida need reeglid ja see on huvitav metafoor elule,” sõnas ta.
“Elus me tihti oleme olukordades, kus justkui kõik teavad, mida nad teevad, aga kõik sosistavad, et kas ma pean sinna minema või… Pulmad ja matused, sotsiaalsed olukorrad on sellised, et me ei tea, mida me teeme ja kõik püüavad vaadata, mis need reeglid on. Me püüdsime selle viia mängu sisse ja mängu kaudu tuua lavale,” rääkis Järv.
EMTA etenduskunstide magistrandid on veendunud, et mängimine on võimas viis kontrollida ja korrastada kaost nii lavalaual kui ka väljaspool seda. Nad on õppinud, et läbi karakterite loomise ja emotsionaalse sügavuse saab tuua selgust ja tähendust ka kõige segasemates olukordades. Mängimine on nende jaoks mitmekülgne ja terapeutiline protsess, mis võimaldab neil avastada uusi võimalusi ja väljendada end vabalt ja autentselt. Nende teadmised ja oskused teatris annavad neile võimaluse juhtida kaos enda kasuks ning luua tähendusrikas kunstiteos, mis mõjutab ja inspireerib publikut.
Võib-olla tunnete huvi:
Kõigi riigiteenistujate 35-päevast puhkust seadusesse siiski ei kirjutata | Eesti
Selgus Prantsusmaa jalgpallikoondis koduseks olümpiaks | Jalgpall
Djokovic tagas Wimbledonis koha poolfinaalis | Tennis
Võrklaev soovitas Rail Balticu ettevõtte viia börsile | Majandus
Vene parlament kinnitas maksutõusud | Välismaa
Briti ja Prantsuse valimissüsteemid moonutavad tulemusi stabiilsuse nimel | Ühiskond
EM-i blogi | Kellest saab teine finalist? | Jalgpalli EM
Rein Sikk: igaüks, kes Venemaale läheb, maksku Eestile kümme eurot | Arvamus